Etiketter

söndag 31 mars 2013

tårta

Den 25;e mars blev jag pappa på nytt. Det blev en pojke och Pelle är mycket stolt över att vara storebror. Allt gick bra och som kille kan man inte sluta att imponeras av vilket arbete en kvinna är kapabel att utföra. Nu blir det nog lite lugnare på topptursfronten ett tag. Får satsa på kvalitetspass i Ladängen i stället :-)

 

Om vi ska återgå till vad den här bloggen handlar om så finns det ytterligare en sak att fira. När jag bestämde mig för att göra alla toppar i Jämtland på skidor, så var det första jag gjorde att nåla upp alla toppar på laminerade fjällkartor.
   Jag tog Carl's lista och började uppifrån och jobbade mig neråt. Vissa toppar finns på flera kartor då de lappar över varann. Flest toppar hamnade på karta Z6, näst flest på Z7 följt av Z5, Z4 sedan ganska jämt fördelat med Hotagsfjällen i botten.
   Jag har skidat mig igenom topparna på må få och efter väder och sällskap. Men nu har jag gjort alla markerade toppar på Z7!



Om vi ska bli riktigt nördiga ett tag så ska vi kolla lite vikter på transcivers. Om du är noga med vikten, köpt lätt rygga, lätta kläder osv så bör du fundera på vad din transciver väger. Antennerna tar stor plats, men borde det inte gå att göra dem lite smidigare? Själv använder jag oftast Freerider från Pieps. Enkel antenn gör att den kräver en del övning att hantera, men vikt och storlek talar för sig själva.


Arva Neo kommer ut nästa vinter. Det lilla jag använt den hittills känns bra, priset kommer att hamna under 3000kr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar