Etiketter

onsdag 28 mars 2012

Nästa vinter...

Nu börjar vi på Naturkompaniet i Östersund knyta ihop påsen med alla inköp till nästa vinter. Det mesta av kläderna var klara redan i Januari, medan hårdvarorna avslutas i dagarna. Tänkte att jag skulle sammanfatta mina intryck och dela med mig av vad jag tycker är nästa års bästa/mest intressanta grejor och kläder.


KLÄDER

Elevenate gör som Patagonia och byter ut EcoStorm mot Gore Tex Proshell nu när det är Bluesign märkt. Det kommer att resultera i betydligt lättare och smidigare plagg med högre "andning". Nu finns ett alternativ för dig som inte vill kompromissa mellan skön "friåkardesign"och toppfunktion.

Haglöfs släpper sitt nya skidställ Vassi. Enl. mig det snyggaste och bästa som kommit från Haglöfs. Snygga färger och en avslappnad skärning. Bra jobbat av Per.



Arcteryx fyller upp det hål som jag tycker saknas på marknaden när det gäller softshell. De flesta softshell på marknaden i dag som är tillräckligt täta för en januaridag i jämtland har antingen membran = taskig andning, eller väger som tre skaljackor, typ...  De som har hållit sig under halvkilot har varit perfekta i alperna eller som vår, höst plagg men inte stått pall för rejält med vind och kyla. Nu kommer Arcteryx med Gamma Superlight Hybrid Hoody. 368 gram, riktigt vindtålig, membranlös, stretch och riktigt hållbart material är faktorer som tilltalar mig.


Återkommer med hårdvara snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar