Etiketter

torsdag 22 mars 2012

Stor-Mittåkläppen 1212m, Skenörsfjället 1174m

Idag skulle det blåsa hårt, 22m/s i byarna men vara rätt klart. När jag vaknade vid 8 var det regn i luften och båsigt, så det var i alla fall ett rätt på prognosen... Jag bestämde mig för att åka bort till Ramundberget och ta Mittåkläppen och senare fortsätta bort mot Stor-Axhögen. Det var 6,5 grader varmt i Ramundberget och snön på vägen upp var rejält genomrutten. På toppen blåste det riktigt ordentligt. Flera gånger fick man ta stöd med stavarna för att inte blåsa omkull.  Kände att jag inte var så peppad på ytterligare 14km för att komma upp till Stor-Axhögen så jag åkte tillbaka till Ramundberget.
   Efter en lunch i Funäsdalen drog jag till Hållan och lastade av skotern för att åka upp mot Skenöresfjället. Tyckte att det blåste lite mindre på fjället än i förmiddags. Parkerade skotern vid Svalåtjärnen och gick därifrån till toppen.


Sydsidan på Skenörsfjället kan nog vara riktigt fin åkning. Det går oxå en skoterled upp på fjället så man skulle kunna klämma in många åk här en fin dag. Men nu måste det bli nattkallt för att man ska våga sig ut där.

fint med regn...

Sedan hem till bilen och blogga lite. Totalt 1024 fallhöjd i dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar