Etiketter

måndag 30 januari 2012

Sällsjöfjället

Efter att ha ha åkt skidor i fem dagar med 6 "pass" kände jag mig lite trött i kroppen. Det fick bli något kort och enkelt eftersom vädret skulle bli för bra för att vara hemma. Jag, David och Daniel satsade på att det skulle ha hunnit dragit in lite snö i Sällsjörännan. Enligt prognosen skulle det blåsa mellan 4-8m/s. Redan på parkeringen i Mårdsundsbodarna märkte vi att så inte var fallet. Längre upp på fjället var det säkert minst 15m/s och -10°. Kylefekten var hög och all snö rejält vindpackad eller bortblåst. Vi tog en fika i stenhyttan och fick sedan ett riktigt dåligt åk ner.



När jag kom hem i går kväll var jag rejält seg. Vaknade i morse med halsont och en lätt huvudvärk. Nu blir det nog till att vila från träning några dagar. Drar ner till Chamonix på lördag och då vill jag vara frisk. Ska bli skönt att komma ner och få lite rejäla åk.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar