Etiketter

måndag 9 januari 2012

skit oxå...


På väg upp till Helags innan nyår smällde vi på en sten med skotern, mörker och snöstorm är ingen optimal kombination på fjället. Direkt var det något som började vibrera kraftigt i skotern. Det slutade efter att jag backat en bit. Slutsatsen vi drog var att vi slagit loss lite is som ramlat ner i bandtunneln och som försvann ut när vi backade. Väl hemma tog jag in skotern i ett garage för att tina upp och få ur fukten ur startrelät efter problemet med startmotorn i Helags. När jag ändå hade skotern fri från snö och is så kollade jag upp underredet där jag såg att stenen slagit in. Ganska snabbt upptäckte jag att det var en rejäl spricka i chassit.

Nu blir det skoterlöst ett tag och jag får fokusera mer på fjäll med anmarscher som är hanterbara med skidor. Tyvärr finns det inte så många ogjorda sådana kvar. Hoppas att det hela går fort för yamahacenter att fixa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar