Etiketter

torsdag 2 april 2015

Julbo Aerospace, MVG!

Under en säsong hinner jag prova igenom en väldig massa produkter från flera olika varumärken. De flesta har en liten förbättring eller förändring, sällan någon riktig "revolution".  Men efter att använt nästa års nyhet från Julbo, "Aerospace" så måste jag säga att detta är de bästa goggles jag någonsin använt!

Julbo gör redan de bästa linserna på marknaden. Deras Zebra linser har jag använt i flera olika solbrillor och Deras Zebra light 1-3 eliminerar behovet av att kunna byta linser. Lika bra en mulen dag i Januari som en molnfri aprildag i högzon.


Jag gick mig rejält svettig häromdagen med goggles på. Utan någon imma alls.
Jag brukar skämta om att det enda stället jag svettas är i ögongloben. Men faktum är att jag får imma i alla goggles jag provat så fort jag tar ett enda steg uppåt eller stannar till efter ett svettigt utförsåk. Tills nu. På dessa goggles skjuter man fram linsen ca en centimeter från ramen och det blir helt fritt för ventilation. Handgreppet är enkelt och snabbt, inga problem med tjocka handskar. 

Här är linsen i framskjutet läge.
Man känner hur det blåser in i brillorna och det känns nästan svalare än att hika i solglasögon. Julbo vann  ISPO award för denna konstruktion. En av de finaste priser man kan få för en ny produkt. Kombinationen av marknadens bästa linser och nu oxå marknadens bästa googlesram är suverän. Det här är de enda goggles som kommer vara med på mina turer ett bra tag framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar