Etiketter

söndag 29 mars 2015

King & Queen of 6-pack

Förra lördagen var det dax för "6-pack" Ett race i tvåmannalag över alla 6 topparna i snasarna. Vi drog igång den här tävlingen i fjol då fjällmaraton vinter vart inställt. Då var vi ca 15 pers som startade. I år var vi 47st.  Jag tror den här tävlingen kan fortsätta att växa ordentligt även till nästa år. Banan är fantastiskt fin och bjuder på fina utförskörningar och varierande stigningar. Alla foton i det här inlägget kan jag tacka Emeli för.

Anton drar hårt i sista stigningen, jag hänger i snodden.
Emeli Forsberg hade dragit igång ett skimo läger under helgen så mycket folk var redan på plats och vi fick ett riktigt bra startfält, från de riktigt snabba till de med lite bredare skidor och en lugnare målsättning. Att Emeli kommer upp och drar i gång ett läger betyder mycket och ger draghjälp till sporten! Hoppas på en repris nästa år.

Andra platsen i damklassen togs av Linda Berg och Carro Tollstadius

Vann tävlingen i herrklassen gjorde Karl Almestål och Matti R Andersson, på 2tim 38min. De startade 9min efter oss och vi höll dem bakom oss tills vi missade sadeln mellan Lillsnasen och Storsnasen i ett moln som drog in.  Även om vi gått rätt hade vi fått stryk av dem, men med mindre än 14 min. På tredje plats, 2 minuter bakom oss kom Ulf Graipe och Magnus Oscarsson.

Tyvärr gick Andre och Joel fel på getvalen, hade varit kul att få mäta sig med Joel, då vi båda var svagast i våra respektive lag och därmed satte farten.
Segrare i damklassen blev Jossefina Wikberg och Lovisa Norén. På andra plats kom Linda Berg och Caroline Tollsdadius. Tredjeplats gick till systrarna Erika och Fanny Borgström.

Segrarna i damklassen, Jossan och Lovisa

Matti och Karl på toppen av Norder 

Resultat

Damer
1 Fjällframfart                                         Lovisa Norén & Josefina Wikberg         2h 56min
2 Linda & Carro                                      Linda Berg & Caroline Tollsdadius       3h 15min
3 Trillevallen SK                                     Fanny & Erika Borgström                      3h 44min
4 Sollaget                                                 Martina Höök & Karin                          4h 20min
5 Team Ebba och Maisan                         Ebba Norberg & Marie Karlsson          6h 30min

Herrar
1 Fjällframfart                                        Karl Almestål & Matti R-Andersson     2h 38min
2 Anton & Henrik                                  Anton Olofsson & Henrik Westling       2h 51min
3 Team GO                                             Ulf Graipe & Magnus Oscarsson           2h 53min
4 #Snabbagrabbar                                   Johan Arnemo & Gustaf Larsson          3h 03min
5 Team Gudmundsson Cycles                Rickard & Stefan Sagen                         3h 08min
6 Snodden                                               Magnus, Gustaf & Isaac                         3h 16min
7 Fjällframfart                                         Joel Karlsson & André Jonsson             3h 44min
8 3C                                                         Christian Kalmendal, Calle Bjernekull
                                                                Christer Ridderstråle                             4h 03min
9 Team Shit Hot                                     Alastair & Robert Beddow                     4h 13min
10 AP                                                      Andreas Karlsson & Pär Lindblom       4h 14min
11 Trillevallen SK                                  Axel Jonsson & Henrik Casselund        4h 18min
12 Rickard & Molgan                            Rickard Westling & Hemliga Molgan    4h 38min
13 Team Turtles                                     David Nordblad & ”Dojan”                    4h 43min
14 Lappland Circus                                Johan Lidberg & Joel                              lääänge!

Mixed
1 Crazy                                                    Mia Almqvist & Urban Axelsson           3h 34min
2 KMTI Adventure                                 Linda & Johan Siggesson                       4h 31min

3 Robin och Sandra                                 Robbin Wallman & Sandra Zakrisson  DNF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar