Etiketter

fredag 17 april 2015

Silkentjahke

Nu har vi fått vända 2 gånger på detta face. Förra fången med bara 20 meter kvar till toppen. We will be back!

Det har blivit långa dagar i norra jämtlandsfjällen, jag har varit för trött för att orka skriva och försökt fokusera på att äta och komma i säng efter turandet. Nu är jag hemma i stan igen och ska försöka skriva i kapp. Efter Stekenjokk parkerade jag på en P-ficka utanför Gäddede. Kl 7 på morgonen kom Mattias Skantz förbi, han hade startat kl 4 på morgonen från östersund. Det var dock sovmorgon för honom med tanke på att han gick upp kl 2 natten innan för att hinna tura i offerdal innan jobbet. Fokus!

Dagens mål var att få till en första nedkörning på silkentjahkes sydöstvägg. totalt 730 fallhöjd, varav 400 är 40-55°. Tyvärr hade det snöat och drevat in rejält med snö under gårdagen och hela sidan kändes ordentligt laddad. så det blev en enklare variant istället. Efter det passade vi på att köra Mellanskogsfjället och Noerhte Sjnjaptja.  

dagen började i solsken och slutade i blåst och mulet.
För övrigt följer jag med spänning keb klassic https://keb classic. Vilket startfält! Jag hade verkligen velat stå på den startlinjen! Men man får prioritera den här tiden på året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar