Etiketter

fredag 11 januari 2013

ljuset i tunneln?


Har nu varit sjuk i snart en månad, en riktig skit förkylning. Inte så att man kan stanna hemma med gott samvete men inte så att man kan träna. Den 2 Februari är det SM och jag skulle ha använt den här månaden till kvalitetspass. Jag såg fram mot en kamp mellan oss "gubbar" i H40, Men just nu känns det som jag får var glad att komma till start. Suck.

För en vecka sedan fick jag rådet av Patrik Nordin att gå till Öron Näsa Hals Praktiken i Östersund för att kolla så det inte var någon bakterie som härjade, han hade nämligen drabbats av något liknande i fjol och fått antibiotika. Jag fick en tid samma dag och de gjorde lite tester, I tisdags fick jag reda på att det var en bakterie och en antibiotika kur är nu inledd. Kan det vara ljuset i tunneln? Kände mig lite bättre i går och drog en liten tur till Mjölkvattnet. Kanske inte smart, men jag behövde något annat att klättra på än väggarna här hemma. Gick super super lugnt, 2,5timmar för 700 fallhöjd måste vara det långsammaste jag gått uppför ett fjäll någonsin. Kunde ändå känna att vila hade varit bättre.... Nu ska jag tillbringa resten av helgen i soffan och vara frisk på måndag! Sen kanske det kan bli lite liv på den här bloggen igen.

Vart ligger jämtlands "Rogers Pass"? Den frågan fick jag av en kompis förra veckan. Rogers Pass måste vara lite av toppturandets "The Holy Graal" Massor av snö och suveräna tur möjligheter. Mitt förslag ligger 12 mil i bil och 1mil på skoter, från östersund och är Mjölkvattnet. Runt denna sjö finns det massor av fina skidfjäll med Himmelsraften och Mjölkvattenfjällen närmast. Dessa fjäll erbjuder nästan 700 fallhöjd med mestadels bra kvalitet. Här finns allt från riktigt branta linjer till fin crusing. Det är också ett bra "snöhål".

Himmelsraften i fint morgonljus. Här finns några riktigt finna rännor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar