Etiketter

måndag 4 november 2013

snart daxs igen?

Nu var det länge sedan jag skrev, men det var också länge sedan det var snö. Just nu tittar jag på väderprognoser och snödjupskartor över Sverige och Norge flera gånger om dagen i hopp om att det ska börja bli åkbara förhållanden. Hoppas det går fort.

Sedan sist har en sommar passerat och Mio har hunnit bli 7 månader. Pelle är en stolt och fantastisk storebror. Långa fjällturer har fått stå tillbaka och jag är nöjd med att jag hunnit springa en del och klättrat ganska mycket. Slog vad med Johan Edman i fjol om att jag efter flera år med bara snorsportande och alpinturer skulle klättra 7b+ (skandinavisk grad 8) innan säsongen var slut. Kändes skönt att få sätta två stycken under oktober. Lika nöjd är jag över att jag hade disciplinen att inte börja tokdra förens jag byggt upp grunden och på så sätt hållit min glaskropp skadefri :-) Nu är målsättningen att undvika att upprepa förra årets tvåmånaders förkylning från helvetet och kunna få till en fantastisk skidsäsong.

Jag lägger upp några bilder som får bli en kort sammanfattning av sommaren och hösten


Tyvärr vart det lite för lite fjällöpning i sommar, men de gånger jag kom ut var det fantastiskt

Här i Sant Elm tillbringade vi två veckor med klättring varannan dag och vandring/löpning däremellan

Dromskåran från nu i helgen, kanske höstens sista barmarkstur?
Mio har fått följa med på många fjällturer

löpning på Mallorca med Mattias och Jesper



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar