Etiketter

tisdag 13 november 2012

Berliner Schnitzel stuga...




Hur många gånger har man inte kört förbi de fantastiska skyltarna i Ytterån? Jag har i alla fall gjort det och roats av den extremt "tacky" stilen. Skylltarna får en Sybilla kiosk att framstå som en Apple store i jämförelse. Hursomhelst har fler och fler rapporter nått mig om att bakom fasaden serveras riktigt bra "vägmat". På hemvägen från Åre behövde jag äta lunch och Kretslopphuset i Mörsil var stängt, det enda alternativet om man inte vill ha pulvermos och bensinmackskorv. Så schnitzel fick det bli. Kan bara säga att hädanefter blir det inga nödkorvar på Statoil i Ytterån. (Men kaffet kommer jag fortsätta med :-) )

Skyltar som får en resturang på Playa de Ingles att se "classy" ut

Rytterschnitzel med potatis och surkål, 79 kr
Inredningen håller samma klass som skyltarna men jag gillar det, enhetligt liksom ;-) Att all personal bryter på tyska kan inte heller ge annat än pluspoäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar