Etiketter

söndag 5 januari 2014

massor av snö!

Dagen efter turen till Sösjöfjällen var det tävlingspremiär för mig. Deltävling två i Fjellpulscup. Efter att sett resultatlistan från tävling ett så var jag rätt säker på att få rejält med stryk. Det var bara riktigt snabba killar och tjejer på startlinjen. När jag dök upp i Åre tio minuter innan start så visade det sig att startfältet inte bara bestod av racedräkter och kolfiberpjäxor utan här fanns det skidor med upp till 105mm midja. Hoppas att det är en fortsatt trend, tanken med dessa tävlingar är att alla ska kunna prova på oavsett utrustning, träffa likasinnade och få ett bra kvalitetspass. Själv lokaliserade jag Joel Karlsson och Mårten Pettersson som brukar vara mina närmaste konkurrenter. Placerade mig nia, före Mårten men efter Joel. Känns helt ok efter gårdagens mastodont pass och med tanke på hur få höjdmeter det blivit i år. Det är bara till att träna mer... :-)
   Nästa tävling är nu på Onsdag. Hoppas på ett stort och brett startfält, ju fler vi är desto roligare! Pga snöbrist är platsen inte spikad ännu. Information kommer på Fjällframfarts Facebooksida samt skidalpinism. se



I måndags åkte vi upp till Borgafjäll för att fira nyår och få lite snö. Här vart det inga toppar gjorda, utan massor av rolig skidåkning i skogen. Det snöade mer eller mindre hela tiden vi var där. På fredagen gjorde jag några varv på baksidan av Lillfjället med hudarna och hade så mycket snö att det var svårt med styrfart på Nangan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar